כניסה


הרשם | שכחתי סיסמא
Webmail
 

למה פרויקטים של תמ"א 38 אינם מתרוממים

קיסר ניהול נכסים, מתווכים, בניה, דירות להשקעה, שיווק פרויקטים חדשים, ניהול פרויקטים, ניהול מתחמי יוקרה, יזמות www.caesar.co.il

תקציר: קרוב למיליון דירות זקוקות להליך חיזוק מבנים במסגרת תמ"א 38, ולמרות כל היתרונות העומדים בפני בעלי אותן דירות, רק מעטים מהם מימשו את זכותם בפרויקט הממשלתי.

למה פרויקטים של תמ"א 38 אינם מתרוממים?

כיום, כל הבנייה החדשה למגורים בישראל, מחויבת בתו תקן לעמידה ברעשי אדמה. לעומת זאת, כל המבנים הישנים, בדרך כלל, אלו שנבנו בארץ לפני שנות ה-80 של המאה הקודמת, הינם מבני מגורים שאינם עומדים בתו תקן זה. תמ"א 38 היא למעשה תוכנית מתאר ארצית שאושרה על ידי ממשלת ישראל לפני כ-6 שנים , ומטרתה לחזק מבני מגורים או תעשייה שאינם עומדים בתקנות החוקתיים לרעידות אדמה . תמ"א 38 היא תכנית ממשלתית המאפשרת קבלת היתרי בנייה שנועדו לטובת חיזוק מבנים ישנים ותוספות בנייה תוך כדי קבלת הטבות ותמריצים שונים מהמדינה.

בימים הראשונים לאישורה, נכנס ענף הנדל"ן לכוננות חיוביות ומומחי נדל"ן שונים דיברו על האצה בפרויקט ובהיתרי הבנייה המיוחדים שהוענקו לבעלי הדירות במבנים אלו, אך כיום, 6 שנים לאחר החלטת הממשלה, אותם מומחי נדל"ן מדברים על חוסר היענות כללי לביצוע פרויקטים במסגרת תמ"א 38.

הסיבה המרכזית בחוסר ההיענות הציבורית לפרויקט תמ"א 38 נובעת מהעובדה הישירה והפשוטה של קושי בהשגת אישורי בנייה והליכים בירוקרטים המקשים על יישום הליך הפרויקט הן ברמת המועצה העירונים בתחומה נמצא המבנה והן ברמה הארצית.

ההיבטים המשפטיים הם צד נוסף המעכב את ביצוע התכנית, הוויכוחיים האינסופיים בין דיירי המבנה במהלך תכנון מקדים לפרויקט תמ"א 38, וחוסר היכולת להגיע לעמק השווה ביניהם לבין היזם בנוגע להרחבות המבנה והענקת דירות להשקעה לצרכי היזם, גורמים לא אחת, להפלת תכנון פרויקט תמ"א 38, עוד בטרם תחילתו.

הפתרון היעיל ביותר לבעיות השונות הן התאגדות כוללת של דיירי הבניין לטובת הפרויקט והקמתו במסגרת "קבוצת רכישה" שתאפשר להם שליטה מוחלטת על כלל היתרי הבנייה.

צור קשר

שם *

דואר אלקטרוני *

טלפון *

נושא

תוכן ההודעה


Please leave this field empty.

PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iNjIwIiBoZWlnaHQ9IjM1MCIgc3JjPSJodHRwczovL3d3dy55b3V0dWJlLmNvbS9lbWJlZC9NVmVjSmpSWjRmdyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj48L2lmcmFtZT4=